Jak probíhá tvorba webu?
Setkáme se online přes Google Meet nebo offline. Povíte mi vaše představy. Abych zjistila více informací o vašem podnikání/záměru, vypracuji formulář. Ten poctivě vyplníte, ideálně do 7 dní. Obsahuje otázky o vašem podnikání, nad kterými se budete muset chvílemi i zamyslet. Samozřejmě informace si budeme předávat i později, nicméně je podstatné, abyste dotazník vyplnili pečlivě.
Jedná se v podstatě o pavučinu s vyobrazením konkrétních kroků, které budou určovat průchod návštěvníka celým webem. Budou zde zmíněny vstupní body – stránky, které budeme/budete sdílet na inzertních serverech a reklamách, tlačítka – s cestou, kam povedou, struktura všech stránek a samozřejmě i konverzní místa.
Struktura bude vypracována ve Figmě a po prvním dokončení jí samozřejmě prodiskutujeme, abychom přidali/přemístili/ubrali určité sekce.
Po hrubé struktuře následuje vypracování wireframu (hrubého vzhledu webu). Bude vypracován pro všechny stránky. Probereme předvybrané umístění sekcí, barevné možnosti. Ty se následně promítnou v designu. Zkrátka aby to dávalo smysl. Wireframe opět budeme tvořit ve Figmě. Budete mít nonstop přístup, můžete sledovat průběh práce.
Do wireframu přidám grafické prvky – barvy, fotografie,… Také vyměníme texty z „lorem ipsum“ na reálné texty. Návrh prodiskutujeme na online konzultaci nebo po e-mailech, Messengeru,…
Je možné, že už během struktury webu dostanu nápad a wireframe webu úplně přeskočíme.
Z Figmy se konečně přesuneme na internet. Koupím doménu a hosting na vaše jméno. Do Wordpressu nahraji Bricks builder. Ten je zpoplatněný, ale vy ho máte již v ceně webu. Samozřejmostí je nahrání a nastavení pluginů na optimalizaci, SEO, zálohy a zabezpečení. Řídím se heslem: Čím méně pluginů, tím lépe. Také změním adresu přihlašovací stránky, pro větší bezpečnost. Hesla budou generovaná.
Přetvořím postupně návrh webu do reálné podoby. Dále již budu postupovat dle individuálních potřeb. Zařídím SimpleShop, vytvořím členské sekce, jazykové verze, napojím vám newsletter, případně další rozšíření.
Web projde posledními úpravami a testováním na všech zařízeních. Napojím aplikace od Googlu pro měření návštěvnosti a vyhledávače, pro lepší dohledatelnost. Jakmile bude web hotov, budete mít možnost ho zkouknout a doladíme poslední nedostatky, které jsem mohla přehlédnout. A pak jen dáme světu vědět, že máte nový web.
Ochutnávka mé práce
Co by vás mohlo zajímat...
Bude web obsahovat povinné GDPR, cookies,...?
Pokud nemáte, zařídím vše. Doména bude psaná na vás, faktury budou chodit k platbě na váš e-mail.
Budu mít zapsaný termín vypršení platnosti, abych Vás včas upozornila na platbu. A to i v případě, že již máte vše zařízené. Nestane se tak, že by Vám najednou web „zmizel“, protože jste zapomněli na platbu (v minulosti se již stalo).Jak dlouho trvá tvorba webu?
Záleží na velikosti webu a vaší spolupráci. Malý web můžeme mít kompletně do 14 dní hotový. Běžná doba dodání je 4-6 týdnů.
Jak si budeme posílat soubory?
Ideálním a osvědčeným řešením je založit Google účet, kam budou chodit i e-maily z webu a budu mít přístup pro správu, abych vás neotravovala zasíláním potvrzovacích kódů a podobně. Na Google Disk bychom nahrávali soubory. Je to lepší, než hledat důležitý dokument ve 200 mailech. Zde to máme vše při jednom. Taktéž by na tento účet byl zálohovaný web. Nicméně pokud chcete jiné řešení, nemám problém se přizpůsobit.
Můžeme použít fotografie z fotobanky?
Lepší je používat své fotografie. Zběhlý návštěvník fotografii z fotobanky vždy pozná. Použitím fotobanky si ubíráte na autentičnosti.
Můžete mi vytvořit logo?
Na logu je dobré nešetřit. Pokud pro vaší značku není logo tolik podstatné, mohu Vám jednoduché vytvořit. Taktéž není problém se domluvit na tvorbě vizitek a následném tisku.
V jakých formátech potřebujete fotografie/loga?
Pošlete, co máte. Já si je případně převedu sama. Loga a ikony přidávám na web ve formátu SVG, fotografie v JPEG s konverzí na WEBp, případně rovnou ve WEBp. Většinu fotek i zmenším, aby web běžel rychle. Moc Vás prosím o kvalitní fotografie. Pokud budou rozmazané či rozostřené, výsledný dojem webu nikdy nebude vypadat profesionálně. Mohu vám sehnat i fotografa, dle lokality, kde se nacházíte.
Pomůžete mi i s nastavením sociálních sítí?
Máte problém s nastavením sociálních sítí či vytvoření profilů pro vaší prezentaci? Před tvorbou webů jsem spravovala sociální sítě a již několika klientům jsem pomohla, nebojte se poptat pomoc.
Co když si přestaneme rozumět?
Budu dělat vše pro to, aby se to nestalo, ale pokud k tomu dojde, připravím všechny podklady a přístupové údaje mému nástupci. Vysvětlím potřebné informace, popřípadě ho zaučím. A nebojte se, převod webu ode mně nic nestojí.
Zvládnu si sám / sama spravovat web?
Běžnou správu zvládnete určitě. O zbytek se postarám já. 🙂
Musím si najmout copywritera?
Texty prodávají. Copywritera doporučuji a mohu předat ověřené kontakty. Pokud máte ale nízký rozpočet, můžeme sesmolit texty společně.
Jak je to s platbami?
Vždy posílám fakturu na 50% před začátkem spolupráce. Poté jsou dvě možnosti: druhou polovinu ceny webu (50%) zaplatíte po spuštění a nebo 25% ceny před začátkem tvorby ve WordPressu, 25% po spuštění.
Bude web obsahovat povinné GDPR, cookies,...?
Samozřejmě. Doporučuji, si soubor GDPR či obchodní podmínky, nechat napsat od právníka. Případně můžeme přepsat vzorové dokumenty. Web bude obsahovat zákonem povinnou cookies lištu a k tomu dokument.
Co když mi na web zaútočí hacker?
Weby zabezpečuji tak, aby byla co nejnižší pravděpodobnost, že se to stane. V případě napadení udělám vše pro to, abychom odstranili viry z webu a nahodím původní obsah zpět.
Opravdu se mi s novým webem zvýší prodeje?
Pokud budete mít strategii, jak dostat návštěvníky na web, aby nakupovali, určitě se vám prodeje zvýší. Web je důležitý i pro návštěvníky, kteří vás najdou z vyhledávání. Pokud web neobsahuje informace, které je mohou zajímat, odejdou ke konkurenci.
Tvorba webu je jako tvorba filmu. Musí mít důmyslného režiséra.
Kolik peněz investuji?
Tvorba malého webu
Přehledné představení vašeho podnikání na jedné stránce. Ideální web pro živnostníka, který už má svou klientelu či začínajícího podnikatele.
Tvorba středního webu
Web obohacen o stránky realizovaných projektů, blog, jazykovou verzi či napojení na Simpleshop. Tento druh webu tvořím nejčastěji.
Tvorba velkého webu
Větší weby se základem středního webu či navíc s rezervačním systémem, platební bránou, napojením na e-mailingový systém či členskou sekcí.